زنا چیست؟
نوشته شده توسط : ریحانه

زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟

 

زنا از گناهان کبیره است و در آیات و روایات فراوان از آن نهی شده است. در اسلام، حکم زنای محصنه برحسب شرایط آن، رجم، صد ضربه شلاق یا اعدام است. زنا انواع مختلفی دارد و مجازات آن برای یکدیگر متفاوت است. در مقاله زیر به بررسی زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟ پرداخت خواهیم کرد.

 

در چه صورت رابطه زن و مرد زنا محسوب می شود؟

 

در مورد این سوال که زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟ باید گفت: رابطه جنسی زن و مرد بدون رابطه زناشویی را زنا می گویند. در این رابطه جنسی، آلت تناسلی به اندازه ختنه وارد آلت تناسلی زن می شود. در غیر این صورت زنا محسوب نمی شود. این آمیزش را می توان از مقعد نیز انجام داد. در این صورت مرد زناکار و زن زانیه نامیده می شود.

 

طبق قانون اگر یکی از طرفین رابطه نامشروع نابالغ باشد زنای محصنه انجام می شود اما صغیر مجازات نمی شود و طبق قانون به اقدامات تربیتی و تأمینی محکوم می شود.

 

در مورد این سوال که زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟ باید گفت: اگر مرد اعضای دیگر بدن خود را وارد آلت زن کند، روابط نامشروع محقق نمی شود. مثلاً اگر مردی با انگشت حجاب باکرگی دختر را بردارد.

 

انواع زنا

 

4 نوع زنا وجود دارد. این 4 نوع عبارتند از:

 

زنای با فاحشه با محارم

 

تجاوز جنسی

 

در این رابطه نامشروع مرد با تهدید و زور بر زن غلبه می کند و با او زنا می کند. اگر این زنا توسط زن ثابت شود برای مرد اجرا می شود.

 

نکته مهمی که در تجاوز به عنف مطرح می شود، بحث اثبات تجاوز و از همه مهمتر اثبات این است که آیا این روابط نامشروع با رضایت زن بوده است یا بدون آن. اثبات این موضوع بر عهده قربانی است. در صورت انکار زنا از سوی مرد، زن باید رابطه نامشروع را ثابت کند و همچنین ثابت کند که صمیمیت به زور و بدون رضایت او صورت گرفته است. اگر زن به زنای محصنه محکوم نشده باشد ولی اصل آن ثابت شود، مجازات مرد مطابق قانون زنای غیر خشونت آمیز خواهد بود.

 

محارم

 

در مورد این سوال که زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟ می توان گفت در این زنا، مرد با فردی از محارم نسبی خود مانند مادر، خواهر، خاله، خاله، خواهرزاده، دختر و... که با او نسبت خونی دارد و ازدواج او حرام است، همبستر می شود. .

 

مجازات این نوع رابطه نامشروع، مرگ مرد متاهل یا مجرد است و در صورت رضایت زن، مرگ است. همچنین مطابق ماده ۲۲۴ قانون مجازات اسلامی، زنا با زن پدر نیز منجر به اعدام زناکار می شود.

 

زنا

 

در زنا، مرد زناکار ازدواج می کند. به این معنا همسری دارند که هر وقت بخواهند می توانند با او همبستر شوند. در این صورت اولاً مجازات زن و مرد زناکار 100 ضربه شلاق و در نهایت رجم است.

 

اگر زن یا مرد زناکار زن داشته باشد ولی با او جماع نکرده باشد به صد ضربه شلاق و یک سال تبعید از کشور و تراشیدن سر محکوم می شود. اما این مجازات برای زن فقط 100 ضربه شلاق است.

 

زنا

 

در این صورت زن و مرد زناکار مجرد هستند و به میل خود مرتکب زنا شده اند. مجازات این نوع رابطه نامشروع برای زن و مرد 100 ضربه شلاق است. اگر زناکار 3 بار دیگر عمل خود را تکرار کند، مجازات او برای بار چهارم اعدام است.

 

اعدام در زنا

 

زنا چیست؟ آیا منجر به اعدام می شود؟ باید گفت: اعدام در روابط نامشروع در شرایطی محقق می شود که 4 مورد فوق را شامل می شود. این در حالی است که مجازات زنا سنگسار است اما در صورت 4 بار تکرار طبق قانون مجازات اعدام تعیین می شود.

 

در هر 4 پرونده، ادله با 4 شاهد عادل و عاقل و همچنین 4 اعتراف دفاع می شود. گاهی قاضی دادگاه بر اساس قرائن و قرائن آن را به دست می آورد.

 

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که شرایط قانونی شهود بسیار سخت گیرانه است. شهادت شهود باید بدون ابهام و واضح باشد و شهادت ظنی معتبر نیست. پس هرگاه شهودها ويژگيهاي شهادت خود را بيان كنند، نبايد از نظر مكان و زمان و مانند آن اختلاف داشته باشند. در صورت اختلاف بین شهود زنای محصنه ثابت نمی شود و شهود به قذف محکوم می شوند. یعنی به جرم تهمت به متهم به شلاق محکوم می شوند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: